Frequently Asked Questions

Cocoline smartphone verzekering

Algemene vragen

Cocoline staat voor “a line of solutions for when you go nuts”. Als er iets gebeurt met je
smartphone waardoor je hem niet meer kan gebruiken, word je gek. Daarom biedt Cocoline de oplossing om je smartphone online te verzekeren tot 3 maanden na aankoop. Met een team dat reeds vele jaren ervaring heeft met deze garantieverzekeringen en ook de kwalitatieve service die hieraan gekoppeld wordt, staat Cocoline elke dag voor je klaar.

Je fabrieksgarantie verzekert mechanische schade tot 12 maanden na de aankoop van je toestel, maar enkel Cocoline beschermt je tegen accidentele schade zoals
schermbreuk, waterschade en diefstal. Van zodra je fabrieksgarantie eindigt, beschermt Cocoline je ook voor mechanische schade.

Je moet minstens 18 jaar oud zijn. Indien je jonger bent dan 18 jaar kunnen je ouders
een Cocoline verzekering voor je toestel activeren.

Tijdens de registratie moet je goedkeuring geven aan Cocoline om je maandelijkse premie te betalen via automatische incasso. Dit wil zeggen dat wij de opdracht geven aan je bank om de premie automatisch over te schrijven op een vaste datum.

Je toestel moet aangekocht zijn bij een een officiële Belgische provider of een gecertificeerde Reseller.

Na registratie krijg je van ons een e-mail met je contract alsook de algemene voorwaarden als bijlage. In je contract staan alle gegevens van je smartphone verzekering.

Neen, accessoires zijn niet mee verzekerd. We vragen ook steeds om in geval van een schade aan je toestel geen accessoires mee op te sturen.

Je kan ten allen tijden je contract beëindigen. Indien je het contract stopzet binnen 14 dagen na activatie, zal je premie worden terugbetaald. Vanaf 15 dagen na activatie zullen de betaalde premies niet worden terugbetaald. Indien je het contract stopzet binnen 12 maanden, zal er een administratieve kost van 20 euro worden aangerekend.

Cocoline dekt enkel schade die het normaal functioneren van je toestel belemmert.
Schermbreuk is verzekerd, maar als het toestel enkel esthetische beschadiging heeft
(zoals een kras) valt dit niet onder de verzekeringsdekking..

Je gezin en iedereen die fiscaal met je verbonden is.

Momenteel biedt Cocoline enkel een verzekering voor je smartphone.

Wij beschermen je toestel in heel Europa.

Via je persoonlijk account kan je:

- Persoonlijke info aanpassen zoals je e-mailadres, telefoonnummer en adres.
- Je verzekerde toestellen bekijken
- Een schade melden
- Een extra toestel verzekeren
- Contact opnemen

Dit kan je doen via je persoonlijk account. Surf naar: www.linkpersonalaccount.be
en meld je aan. Klik vervolgens op de tab “voeg een toestel toe”.

Het achterlaten of gebruiken van je toestel op een plaats waar het niet voldoende beschermt is regen risico’s, is niet verzekerd. In onze algemene voorwaarden wordt gedetailleerd beschreven wat we juist bedoelen met risico’s.

Ons team zal steeds eerlijk en begripvol handelen. Indien je niet tevreden bent over de Cocoline service dan kan je dit zeker melden.
De makkelijkste manier om ons te contacteren is via e-mail: [email protected]
Indien je liever belt kan je ons van maandag tot vrijdag bereiken tussen 8.30 uur en 17.00 uur op het nummer 078 05 05 02
Vermeld zeker je contractnummer in alle correspondenties.

Schade aangifte

Dit kan je doen op verschillende manieren:

1. Surf naar je persoonlijk account en klik op “meld je schade”
2. Surf naar www.cocoline.be/claims
3. Bel naar 078 05 05 02

Neen, indien je toestel gestolen is moet je het stappenplan volgen dat beschreven is in vraag 22. Als je zelf een vervangtoestel koopt kunnen wij je hiervoor niet vergoeden.

Neen, het is belangrijk voor ons om de schade aan je toestel te kunnen onderzoeken.
We willen ook dat je toestel enkel wordt hersteld door een gekwalificeerd herstelcenter, waar we kunnen bepalen of je toestel hersteld moet worden of vervangen.

Neen, wij sturen je een voorgefrankeerd postlabel op via e-mail. Dit kan je vervolgens afdrukken, op je postpakket kleven en naar het postkantoor brengen.

Dit hangt af van wat er gebeurd is met je toestel.

Is je toestel gestolen?

Stap 1: Meld de diefstal bij de politie en vraag een kopij van het proces verbaal
Stap 2: Neem een foto van alle sporen van inbraak, indien het een diefstal met geweldpleging betreft laat dan een doktersattest opstellen.
Stap 3: Meld de diefstal aan Cocoline en wij zullen een dossier voor je openen.
Stap 4: Stuur volgende documenten op:
- Het proces verbaal
- De aankoopfactuur van je toestel

Is je toestel beschadigd?

Stap 1: Meldt de schade aan ons. Wij zullen je enkele vragen stellen over de omstandigheden zoals wat de schade is en waar en wanneer de schade gebeurd is.
Stap 2: Stuur ons het aankoopfactuur van je toestel op.

Je IMEI-nummer is het identiteitsnummer van je toestel. Je kan dit nummer opzoeken
door te bellen naar: *#06#

Ja, zonder een proces verbaal waarbij de feiten gedetailleerd zijn opgenomen, kunnen wij je niet verder helpen.

Ja, indien je een schade hebt in de eerste 3 maanden na registratie bedraagt de vrijstelling €75.
Indien je een schade hebt minstens3 maanden na registratie bedraagt de vrijstelling €50

Wij bieden je een toestel aan dat gelijkwaardig is aan het beschadigde of gestolen toestel, dit kan zowel een nieuw als een gerefurbished toestel.

Onze technische fraude-experten voeren grondige controles uit. Bij ontdekte fraude zullen zowel het administratiekantoor als de verzekeraar mogelijke acties ondernemen.

Je kan maximum 2 claims per jaar indienen.

Neen, daarom raden we je ook aan om een back-up te nemen van al je belangrijke gegevens alvorens je toestel op te sturen naar ons herstelcenter.

Aarzel niet om ons te contacteren via [email protected] of 078 05 05 02.
Je kan ons bereiken van maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 uur en 17.00 uur.

Studio portrait of shocked afro american young woman using a digital tablet. She is wearing white and black grid check playsuit. Studio portrait, pink background.

SPB Benelux bvba
Adres: Coebergerstraat 49A 2018 Antwerpen Belgium
BE0871620818
Telefoonnummer: 078/050502
E-mailadres: [email protected]

Activate Contact Your Account